Wat is Sprinkel + Hop?
Sprinkel + Hop is een winkeltje van 50m2 vol met vintage interieur items. Alle producten zijn tweedehands; veelal tientallen jaren oud en toch helemaal van nu. Allemaal bijzonder en uniek genoeg om het een volgend leven te geven.
Naast de winkel heb ik ook een webshop. Op de webshop staat een gedeelte van mijn aanbod. Neem een kijkje op mijn Instagram pagina (@sprinkelhop) voor meer vintage items of kom langs in mijn winkel!
Sprinkel + Hop is in de zomer van 2016 opgericht door mij, Joke. Ik reis stad en land af of op zoek naar dat ene jaren '60 kastje, of zo'n tafeltje met uitlopende pootjes of die kleurrijke vaas die je tafel laat sprankelen. Kom, kijk en verdwaal in de wereld van Sprinkel + Hop.
Wat kan ik verwachten van de meubels en woonaccessoires van Sprinkel + Hop?
Alle producten zijn tweedehands. Dit houdt in dat ieder product gebruikssporen bevat. Soms heel weinig, soms wat meer. Bij ieder artikel wordt de conditie duidelijk aangegeven in de omschrijving van het artikel. Vaak geven deze gebruikssporen juist charme aan het product!
Hoe werkt de webshop?
In mijn webshop staat een gedeelte van mijn aanbod. Mocht je iets leuks zien in mijn webshop, dan kun je dat artikel direct bestellen. Tijdens het bestelproces kun je ervoor kiezen om je aankoop gratis te komen ophalen in mijn winkel of te laten bezorgen tegen kilometertarief. Verzenden is helaas niet mogelijk. Meer info hierover zie het kopje 'Afhalen & Bezorgen'.
Alle items uit de webshop zijn de bewonderen in mijn winkel! Je bent van harte welkom op wo, vr, za en zo van 12-18. Op zondag van 12-17. Weimarstraat 19, Den Haag.
Neem een kijkje op mijn Instagram pagina (@sprinkelhop) voor meer vintage items of kom langs in mijn winkel!
Kan ik langskomen om een product te bekijken?
Natuurlijk kan dat!
Dit zijn de openingstijden van mijn winkel (Weimarstraat 19, Den Haag):
Wo 12-18
Vr 12-18
Za 12-18
Zo 12-17
Meubels reserveer ik niet. Kleinere accessoires kunnen wel gereserveerd worden. Bel, whatsapp of mail me voor meer info.
Op welke dagen is Sprinkel + Hop open?
Sprinkel + Hop is geopend op
Wo 12-18
Vr 12-18
Za 12-18
Zo 12-17
Wil je op een ander moment langskomen, maak dan een afspraak met me (0647964326)!
Hoe kan ik contact opnemen met Sprinkel + Hop?
Heb je een vraag? Wil je wat weten? Wil je tips over het onderhoud van je product? Of heb je een tip voor mij? Of wil je gewoon je passie voor vintage met me delen? Ik hoor het graag!
Bellen/ whatsappen: 06 4796 4326
Mailen: joke@sprinkelhop.nl
Schrijven: Joke Smit, Weimarstraat 19, 2562 GN Den Haag
Langskomen: Weimarstraat 19, Den Haag
Of laat een berichtje achter op Instagram: @sprinkelhop.
Wat is het adres van de winkel?
Weimarstraat 19
2562 GN Den Haag
Let op: de Weimarstraat is een winkelstraat, waardoor het betaald parkeren is van 9.00 - 24.00. Ik raad aan om overdag in één van de zijstraten te parkeren (Van Bylandtstraat / Suezkade / Conradkade). Dit is namelijk gratis en maar een paar meter lopen vanaf de winkel.
Hoe kan ik een product reserveren?
Meubels kunnen helaas niet gereserveerd worden. Omdat mijn winkel zeer klein is, net als mijn magazijn, hanteer ik het principe wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Ben je dus helemaal weg van een meubel, dan kun je 'm het beste kopen in mijn webshop (afhalen binnen 2 weken), of gelijk langskomen in mijn winkel!
Kleinere accessoires kunnen we wel reserveren!
Neem hiervoor contact met mij op via what's app (06 4796 4326), of stuur een berichtje via mail (joke@sprinkelhop.nl) of Instagram (@sprinkelhop)
Hoe kan ik betalen?
In mijn webshop kun je veilig betalen op verschillende manieren:
iDeal, gratis
Mastercard +2,5% extra kosten
Visa +2,5% extra kosten
PayPal +4,5% extra kosten
Meastro +2,5% extra kosten
Giropay +2,5% extra kosten
Bancontact +2,5% extra kosten
Sofort +1,5% extra kosten
Alle betalingen worden afgehandeld door CCV Pay/Holland BV.
In mijn winkel kun je zowel pinnen als contant betalen.
Kan ik achteraf betalen?
Nee, bij Sprinkel + Hop kun je niet achteraf betalen.
Zijn er kosten verbonden aan mijn online betaling?
Betalen met iDeal is gratis!
Voor de andere betaalmethoden betaal je een klein percentage van je orderbedrag aan extra kosten:
iDeal Gratis (!)
Mastercard 2,5%
Visa 2,5%
PayPal 4,5%
Meastro 2,5%
Giropay 2,5%
Bancontact 2,5%
Sofort 1,5%
Kan ik mijn bestelling laten verzenden?
Alle artikelen kunnen worden bezorgd op afspraak of worden afgehaald in de winkel. Helaas verzend ik niet.
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
De eerstvolgende werkdag staat je bestelling voor je klaar in de winkel!
Wil je je bestelling door mij persoonlijk laten bezorgen, dan mail ik je voor een afspraak.
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Ja hoor dat kan. Én dat is ook nog eens gratis.
Tijdens het bestelproces kun je kiezen voor 'Afhalen winkel in Den Haag'. Mijn winkel is geopend op wo, vr, za en zo van 12 tot 18 (zondag tot 17).
Let op: je kunt je bestelling tot maximaal 2 weken na besteldatum ophalen.
Wat is het afhaaladres?
Je bent van harte welkom in mijn winkel (wo, vr en za van 12-18 / zo 12-17):
Weimarstraat 19
2562 GN Den Haag
Kan ik producten laten bezorgen?
Ja dat kan! Kies hiervoor in het bestelproces bij 'Verzendopties' de keuze 'Bezorgen op afspraak'. Ik neem dan contact met je op om een afspraak te maken.
Let wel, er zijn kosten aan verbonden! Zie volgende vraag voor de precieze kosten.
Wat zijn de kosten voor persoonlijk bezorgen?
De kosten voor het bezorgen van je bestelling zijn als volgt (afstand vanaf mijn winkel in Den Haag (2562 GN) tot plaats van bestemming):
25,- voor 0 - 15 km
45,- voor 16 - 100 km
55,- voor 101 - 200 km
65,- voor > 200 km.
Bezorgen kan in heel Nederland, uitgezonderd de Waddeneilanden.
Op welke tijdstippen kan ik mijn bestelling persoonlijk laten bezorgen?
Als je kiest voor 'Bezorgen op afspraak', dan kom ik je bestelling persoonlijk brengen of ik laat een koerier de bestelling bezorgen. Meestal kan ik bezorgen binnen 1,5 week. Bezorging is nagenoeg altijd overdag en we geven altijd aan op welk tijdstip we langskomen.
Kan ik mijn bestelde product(en) ruilen/retourneren?
Natuurlijk kan dat.
Binnen 28 dagen na aankoop, kun je het artikel gewoon bij me terugbrengen. Bon heb je daarbij niet nodig.
Je mag iets anders uitzoeken of je krijgt het aankoopbedrag van me terug.
Let wel: het artikel moet in dezelfde staat zijn, als de staat waarin je het bij mij hebt gekocht!
Hoe zit het met mijn privacy?
Al je persoonlijke gegevens worden uitsluitend gebruikt voor een correcte afhandeling van je bestelling. Je gegevens zullen nooit worden verstrekt aan derden.
Wat zijn de algemene voorwaarden van Sprinkel + Hop?
Algemene Voorwaarden Sprinkel + Hop in simpele taal uitgelegd.
Artikel 1 - Definities
Daar kan ik kort over zijn:
1. Herroeping = retourneren of terugbrengen
2. Verder valt er weinig te definiëren.
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Sprinkel + Hop
Joke Smit
Weimarstraat 19, 2562 GN Den Haag
06 4796 4326 (ook what's app!)
joke@sprinkelhop.nl
Maakt niet uit wanneer, waar of hoe laat. Ik probeer binnen 24 uur te reageren!
En nog wat extra info:
KvK-nummer: 66477417
Btw-identificatienummer: NL158955894B01
Artikel 3 - Toepasselijkheid
1. Natuurlijk zijn deze algemene voorwaarden alleen van toepassing als je iets koopt in mijn shop. Toepasselijk hè?!
2. Voordat je je bestelling plaatst, wordt gevraagd om de algemene voorwaarden te accepteren. Deze algemene voorwaarden kun je nalezen door te klikken op de link. Je kunt ook de algemene voorwaarden downloaden en opslaan op je computer.
3. Kloppen mijn algemene voorwaarden niet helemaal? Laat het dan weten. Het komt altijd goed!
Artikel 4 - Het aanbod
1. Alle artikelen zijn tweedehands. Dit houdt in dat ieder product gebruikssporen bevat. Soms heel weinig, soms wat meer. Bij ieder artikel wordt de conditie duidelijk aangegeven in de omschrijving van het artikel.
2. In de omschrijving vertel ik ook zo nauwkeurig mogelijk hoe het product eruit ziet en waar het van is gemaakt. Bekijk vooral ook de foto's van het product! Heeft het product gebruikssporen dan zijn deze duidelijk op de foto's te zien. Laat het me weten als je product in het echt niet helemaal is zoals je had verwacht.
Artikel 5 - De overeenkomst
1. Deze overeenkomst geldt op het moment dat jij een product daadwerkelijk hebt betaald.
2. Zo gauw ik je betaling heb ontvangen, stuur ik je een bevestiging per email.
3. Bij Sprinkel + Hop kun je altijd veilig betalen en zullen je gegevens niet bij anderen terecht komen.
4. Als je je product krijgt geleverd of komt afhalen dan zorg ik dat je weet waar je terecht kunt als je vragen hebt of wilt retourneren. Kijk ook altijd even op www.sprinkelhop.nl onder het kopje 'info'. Hier vind je antwoorden op vele vragen.
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Wil je je gekochte Sprinkel + Hop product terugbrengen? Geen probleem! Tot 28 dagen nadat je bij me hebt gekocht, kun je het product terugbrengen in mijn winkel. Je krijgt je aankoop bedrag volledig retour, mits het artikel is zoals je 'm bij me kocht.
Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
1. Uitproberen mag altijd! Ga wel zorgvuldig met het product om; test het zoals je ook in een winkel zou doen.
2. Gebruik je het product zodanig dat het niet meer in die staat is zoals jij het bij me kocht, dan kan het zijn dat je je aankoopbedrag niet of maar gedeeltelijk terug krijgt.
Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
Hoe werkt het terugbrengen:
Heel simpel. Kom gewoon met je product naar de winkel. Een bon heb je niet nodig!
Sprinkel + Hop
Weimarstraat 19
2562 GN Den Haag
Wil je een meubel terugbrengen? Laat het me dan even weten. Dan zorg ik dat ik plek in mijn winkel heb gemaakt voor het meubel.
Artikel 9 -
Verplichtingen van Sprinkel + Hop bij herroeping
Wil je een aankoop via de webshop annuleren, dan kan dat!
1. Stuur me een mailtje met daarin aangegeven welke order of welk product je wilt annuleren.
2. Breng het product langs.
3. Ik betaal het aankoopbedrag direct aan je terug.
Artikel 10 - De prijs
1. De prijs die zichtbaar is in de webshop, is gewoon de prijs die jij voor het artikel betaalt. Simpel.
2. Deze prijs is inclusief BTW.
3. Deze prijs is zonder bezorgkosten.
Ik kom jouw vintage meubel graag bij je bezorgen! Dit zijn de kosten die daaraan verbonden zijn:
PS Ophalen in mijn winkel is natuurlijk gratis!
25,- voor 0 - 15 km
45,- voor 16 - 100 km
55,- voor 101 - 200 km
65,- voor > 200 km.
Bezorging is mogelijk in heel Nederland, uitgezonder de Waddeneilanden.
4. Soms betaal je ook transactiekosten. Betalen met iDeal kost niets extra's. Voor de overige betaalmethodes betaal je een klein percentage van je orderbedrag:
IDeal GRATIS!
Visa 2,5% extra kosten
Mastercard 2,5% extra kosten
Paypal 4,5% extra kosten
Sofort 1,5% extra kosten
Bancontact 2,5% extra kosten
Maestro 2,5% extra kosten
Giropay 2,5% extra kosten
Artikel 11 - Nakoming overeenkomst
1. Ik zorg ervoor dat je het product ontvangt, zoals beschreven staat in de webshop. Alle producten die ik verkoop zijn vintage of in ieder geval tweedehands. Ze zijn niet nieuw, maar wel in zo'n staat dat ze prima voor een tweede leven kunnen doorgaan. Zie artikel 4 voor meer informatie.
2. Op de producten geef ik geen garantie. Mocht er binnen afzienbare tijd, iets niet goed zijn met het product. Laat het me dan weten! Dan kunnen we samen tot een oplossing komen.
Artikel 12 - Levering en uitvoering
1. Heel simpel. Heb je iets leuks bij me besteld? Kom het dan zsm ophalen in mijn winkel. Als je me even laat weten wanneer en hoe laat, dan zorg ik dat jouw vintage aankoop voor je klaarstaat! Bezorgen is ook mogelijk!
Artikel 13 - Betaling
1. Artikelen worden niet gereserveerd. Na betaling, is je bestelling pas definitief en is het artikel van jou.
3. Klopt iets niet in jouw betaalgegevens, laat het me dan weten (joke@sprinkelhop.nl)!
Artikel 14 - Klachtenregeling
1. Ik hoop dat je ten alle tijden tevreden en blij bent met het shoppen bij Sprinkel + Hop. Mocht je een klacht hebben, dan wil ik deze graag voor je oplossen.
2. Stuur me een email of een brief met daarin het probleem zo volledig en duidelijk mogelijk omschreven.
3. Uiterlijk binnen 3 werkdagen krijg je een reactie van mij op je klacht. Ik laat je weten hoe ik dit nu voor je kan oplossen of ik laat je weten hoeveel tijd ik nodig heb om je probleem later op te kunnen lossen.
4. Mochten we na 4 weken niet tot een oplossing komen, dan mag je de klacht voorleggen bij de geschillenregeling. Natuurlijk hoop ik dat het nooit zover komt.
Artikel 15 - Geschillen
Op deze voorwaarden is het Nederlands recht van toepassing.
Artikel 18 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
1. Tot slot: alle foto's zijn gemaakt door mijzelf. De foto' mag je vrij pinnen, gebruiken, dupliceren, maar wel fijn om mijn naam, Sprinkel + Hop, even erbij te vermelden.
2. En dat was het. Algemene voorwaarden zijn echt niet zo moeilijk. Soms worden ze gewoon moeilijk omschreven.
3. Mocht ik in de toekomst de Algemene Voorwaarden aanpassen dan doe ik nooit ten nadele van jou. Je kunt dit dan terugvinden op de site van Sprinkel + Hop.
Wat is messing?
Messing is een legering van koper en zink. Doordat messing goudkleurig is, wordt messing ook wel geelkoper genoemd. De kleur van net gepoetst messing is glanzend en licht. Na verloop van tijd wordt het messing donkerder van kleur. Dit wordt patina genoemd.
Hoe onderhoud ik messing?
In de loop der tijd wordt het messing donkerder van kleur. Daarnaast kan het messing door omstandigheden zoals vuil, vocht of vet gaan oxideren. Het messing krijgt dan zwarte of groene plekjes.
Wil je het messing weer licht en glanzend krijgen, dan kun je schoonmaken met speciale koperpoets. Koperpoets is voor een paar euro te koop bij de grote supermarkten of bij de drogisterij.
Poets het messing met een oud laken, zodat je dat na het poetsen kan weggooien. Het messing geeft namelijk zwart af. Doe het messing na het poetsen even in een sopje met afwasmiddel en veeg met een zacht sponsje alle poets uit de naden. Op deze manier blijft er geen poets achter en krijg je geen witte vlekken. Daarna lekker droog wrijven en je messing is weer als nieuw!
Dé tip voor het schoonmaken van aanslag in vazen
Een kunstgebit tabletje doet wonderen! Vul de vaas met wat warm water, gooi er een tabletje bij en binnen een paar minuten verdwijnt alle aanslag.
Hoe onderhoud ik mijn houten Sprinkel + Hop meubel?
De meeste houten meubels die ik verkoop, kunnen een paar keer per jaar wel een olietje gebruiken. Het meubel krijgt weer zijn glans terug en kleine kringen verminderen.
Ik heb goede ervaringen met HG Meubeline. Je hebt deze Meubeline voor lichte houtsoorten en voor donkere houtsoorten en zijn verkrijbaar bij de meeste bouwmarkten en Blokker vestigingen. Een goedkoper alternatief voor HG is Pledge, verkrijgbaar bij Jumbo. Let op: voor bijzondere houtsoorten zoals Palissander of Wenge kun je beter een meubelolie gebruiken speciaal voor deze houtsoorten.
Het oliën van meubels is een karweitje van niets. De olie over de houten delen inwrijven met een schone, pluisvrije doek (bijvoorbeeld een keukendoek). Daarna het meubel 6 tot 8 uur laten drogen. Alle overtollige olie met een schone doek verwijderen. En voilá!